sobota, 18 maja 2013

Domowe lody waniliowe




Chodziły za mną domowe lody  - takie kremowe, śmietanowe, jakie były sprzedawane w białostockiej kawiarni Hortex w sreberku na wagę albo w budce na Plantach.
W końcu dzięki okazyjnej ofercie jednego z supermarketów – mam maszynę Silvercrest do robienia domowych lodów:)
Zatem żółtka, śmietana, mleko i można przystąpić do kręcenia.. lodów :)
I chociaż obawy miałam co do samych żółtek, bo nasuwała mi się jedna myśl: Co dają jajka lodom? Salmonellę :p Dlatego najpierw sparzyłam jajka, a potem wolałam trochę je podgrzać.

Lody waniliowe
Składniki:
200 ml mleka
250 ml śmietany 30%
2 żółtka
5 łyżek cukru pudru
1 cukier waniliowy

Jajka sparzyć gorącą wodą. Żółtka ubić z cukrem pudrem i cukrem waniliowym  mikserem, dodać mleko i następnie chwilę gotować na niewielkim ogniu, zestawić schłodzić, aby masa była letnia. Ubić śmietanę, wymieszać razem. Wlać do maszyny do lodów i ustawić timer na 30-40 minut. Po tym czasie wstawić do zamrażalnika.





Ale lody bajeczne – smak pyszny. Na tej bazie zrobiłam też truskawkowe – przepis wkrótce.


Przepis bierze udział w akcji:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...