piątek, 19 lipca 2013

Na jagody! - Drożdżówka z jagodami i kruszonką

Uwielbiam ten przepis na drożdżówkę, bo wychodzi zawsze.  Drożdżówka wyrasta wysoko i jest przyjemnie puchata :) Uwielbia ja moja mama, szczególnie  na ciepło, tuż po wyjęciu z piekarnika. Jej zapach przypomina wakacje u babci, a w połączeniu z jagodami i szklanką mleka – to po prostu „niebo w gębie”!!
Zatem dzisiaj w pozytywnym nastroju mając przed sobą wizję weekendu :) zakupiłam pod Opałkiem kilka kubeczków jagód od uszczęśliwionego pana, który najchętniej sprzedałby mi jeszcze cukinię i imbir :) Dodatkowo określił mnie miłą panią, bo chyb rzeczywiście dzisiaj „miło” mi z oczu patrzyło i miałam Re-we-la-cy-jny humor!
W tym poście przepis z jagodami, ale można zrobić ten sam przepis bez owoców lub z rodzynkami, dodanymi do ciasta – także jest pyszna!
Drożdżówka z jagodami i kruszonką

Składniki na ciasto:
100 gram świeżych drożdży
1 szklanka ciepłego mleka
250 gram margaryny
4,5 szklanki mąki tortowej
1 szklanka cukru pudru
1 cukier waniliowy
4 jajka
odrobina soli
 jagody świeże

Kruszonka:
½ szklanki cukru pudru
¾ szklanki mąki krupczatki
125 gram margaryny
1 cukier waniliowy

Drożdże rozkruszyć do miski, zasypać jednym cukrem waniliowym oraz szklanką ciepłego mleka (nie gorącego).Przykryć ściereczką miskę i odstawić na 20-30 minut, aby drożdże wyrosły.
Następnie dodać jajka, stopioną margarynę, przesiać mąkę, cukier waniliowy, cukier puder, mieszać aż ciasto utworzy jednolitą masę. Odstawić ciasto do wyrośnięcia na około 1 godzinę (może być krócej), przykryć ściereczką. Kruszonkę zrobić z ½ margaryny, ½ szklanki cukru pudru i 2/3 szklanki mąki krupczatki. Zagniatać palcami.
Wyłożyć ciasto do blachy wyłożonej papierem do pieczenia. Następnie ułożyć umyte jagody, Posypać ciasto kruszoną i piec w temp.180 stopni od 40 min do 60 minut. Jak boki zaczną odchodzić od formy wyjąć, podawać drożdżówkę z mlekiem lub na zimno do kawy.




Przepis bierze udział w akcji jagodowej:

6 komentarzy:

  1. a jaki fajny masz kubeczek, ciacho pierwsza klasa:)!
    dziękuję za dodanie go do Jagodowo Nam 5!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. i u mnie dziś drożdżówka, ale truskawkowa :]
    pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna drożdżówka! ; )
    Pysznotka!

    OdpowiedzUsuń
  4. dzieki - jest smaczna i szybko się ją robi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A co z masłem do ciasta? roztopić, ostudzić i dodać? w jakim momencie?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...