sobota, 25 maja 2013

Kruche serduszka na Dzień Mamy :)

Już jutro 26 maja Święto wszystkich Mam, zatem dzisiaj boje w kuchni, aby wyczarować coś słodkiego, oryginalnego i  oddającego bezmiar uczuć do najcudowniejszej kobiety - tzn. mojej mamy :)
Akurat mojej mamie należy się mnóstwo podziwu, szacunku, że udało się jej  wychować zrównoważoną kobietkę-lew, a wcześniej dziecko-lwiątko i nastolatkę-zbuntowanego lwa :) Trochę się dałam we znaki :p w okresie "burzy i naporu" :)

Ale wracając do przepisów kulinarnych- postanowiłam podarować ciacha - serduszka kruche, a przy okazji wykorzystałam leżący już długo w szufladzie zestaw literek do kruchych ciastek zakupiony niegdyś w sklepie Tchibo.Dzięki niemu złożenie dowolnego napisu - to zabawa w składanie literek. Na kruchych ciachach, które nie rosną, bo nie dodajemy proszku do pieczenia - napis wychodzi wyraźnie.

Przepis pochodzi z bloga  o fantastycznej nazwie "Miłość w brzuchu mam", z tym, że ja zrobiłam podwójną porcję ciastek i zrezygnowałam ze smarowania spodu czekoladą.

Ciacha - Podaruj Mamie serce!

Składniki:
200 gram maki pszennej
100 gram mąki krupczatki
2 żółtka
140 gram margaryny
6 łyżek cukru pudru

Przesiać na stolnicę obie maki, cukier puder, dodać żółtka i margarynę o temperaturze pokojowej. Zagnieść ciasto i rozwałkować na grubość około 4 mm, wykrawać kształty i następnie stempelkować. Układać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, piec ok 12 minut w 180 stopniach na złoty kolor.




 




2 komentarze:

  1. Jakie prześliczne foremki - cudowny prezent ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. mama będzie zachwycona, to pewne! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...