niedziela, 24 listopada 2013

Kraciaste naleśniki po hawajsku!


  Szczególnie jesienią marzy mi się plaża, ja na hamaku, w oddali szumi morze, pod stopami cieplutki piaseczek, a do tego barman podaje mi pyszne naleśniki ze świeżo wyciśniętym sokiem z cytrusów... Ehh marzenie!
   No, ale ponieważ do wakacji i wojaży w egzotyczne zakątki świata daleko, zmuszona zostałam sama zapewnić sobie małe Hawaje na Śniadanie w domu! Naleśniki w kratkę z pyszną marmoladą, pomarańczami i szklanką soku multiwitamina z Tymbarku - w zupełności dzisiejszego ranka zastąpiły mi hawajską plażę, parasolka w soku, flemingi przyczajone na naleśnikach i wuallla!

A do tego porcja witamin w szklance dodała mi energii!





Naleśniki ażurowe:
2 szklanki mąki tortowej
2 szklanki mleka
1 jajko
1/2 łyżeczki soli
1,5 łyżki kakao
kilka plastrów pomarańczy

dowolna marmolada

   Z mąki, mleka, jajka i soli miksujemy gładkie naleśnikowe ciasto. Następnie odlewamy 1/3 ciasta naleśnikowego do dzbanka, dodajemy do niej kakao, miksujemy. Masę kakaową przelewamy do butelki z dziurką w korku lub ja akurat użyłam strzykawki - dekoratora do ciast. Sprawdził się rewelacyjnie!
   Na rozgrzaną patelnię wylewamy kratkę z kakaowej masy, następnie szybko wylewamy na kratkę jasne ciasto naleśnikowe (wzór ciekawie wtłoczy się w naleśnika) i smażymy na złoto z obu stron. Potem już tylko nadziewamy naleśnik marmoladą, układając nadzienie od strony gładkiej, a kratką na zewnątrz!

Przepis bierze udział w akcji:



Racuszki, placuszki, naleśniki, pancakes...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...