poniedziałek, 16 grudnia 2013

Ciasteczka z płatkami migdałowymi & świąteczne stempelki :)

W ubiegłym roku dostałam komplet ślicznych stempelków Wiltona ze świątecznymi motywami - śnieżynki, bałwanka i choinki, zatem korciło mnie, aby je przetestować :) Skorzystałam z przepisu bloga Co by tu upichcić, dodałam tylko płatki migdałowe, żeby nadały chrupiący akcent. Ciacha wychodzą dość duże, trochę mozolnie się je robi, bo ciasto szybko robi się miękkie od ciepła rąk. Ale za to wzorki fajnie się odciskają na ciastkach. Myślę, że ciekawą wariacją byłoby jeszcze posmarowanie spodniej części rozpuszczoną gorzką czekoladą. Ale to już następnym razem :) Ciacha są takie maślane, delikatnie chrupiące dzięki dodanym płatkom migdałowym.  
A ciastka są też super pomysłem na prezent, wystarczy tylko  kawałek przezroczystego celofanu, ładna wstążka i wualla!





250g mąki tortowej
125g cukru pudru
125g  margaryny
1 jajko
2 łyżeczki cukru wanilinowego
3 łyżki pokruszonych płatków migdałowych


Na stolnicę przesiewamy mąkę, cukier puder, cukier waniliowy, posiekać z jajkiem, dodać pokruszone płatki  migdałowe i wyrobić ciasto. Potem włożyć ciasto do lodówki na godzinę lub do zamrażarki na 40 minut. Wyjmować po kawałku ciasta, rozwałkowywać, wykrawać wzorki i układać na blasze. Piec na złoty kolor w temp.180 stopni około 15 minut.
Wigilia 2013 Świąteczne prezenty

5 komentarzy:

  1. super pomysł, i widzę,że też masz świąteczne stempelki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne ciasteczka i przypomniałaś mi, że i ja posiadam takie stempelki - foremki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne ciasteczka :) dziękuję za udział w akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana ,a po co w składnikach podana margaryna, kiedy jej nie ma w ciasteczkach ?
    Ha, ha rozumiem. margaryną trzeba polac upieczone ciasteczka. ???
    Pozdrawiam, żartuję, .....

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...