środa, 11 września 2013

Jagnięcina z rozmarynem - jak u Kmicica!


Wszelkie rzadziej pieczone mięsiwa jak jagnięcina, sarnina, dziczyzna zawsze kojarzą mi się sarmatami z sumiastymi wąsami, Kmicicem, Zagłobą i ucztami przy suto zastawionych stołach. Już słyszę Zagłobę zakręcającego wąsa i krzyczącego "A niech zginę ja i pchły moje! O wy dranie, nitkopłuty, charchary, oczajdusze, łamignaty…basałyki moje kochane"! Cóż słabość do Pana Wołodyjowskiego z Tadeuszem Łomnickim mam jako małym rycerzem :)
 Ale wracając do pieczenia to doświadczenie moje z mięsem - kończy się na schabie, szynkach, wołowinach, piersi z indyka czy kurczaka, ale cóż jak usłyszałam "czy reflektuje Pani na świeżą jagnięcinę" - pomyślałam, "czemuż by nie" :)

Pierwszy raz piekłam jagnięcinę i naprawdę wyszło prze-smakowicie! Udziec marynowałam 2 dni w czosnku, rozmarynie, czarnym pieprzu, liściach laurowych, czerwonym winie, sosie sojowym i innych...

Wyszło chude, smaczne mięso, idealne na zimno i na ciepło :) Posiłkowałam się przepisem Patrycji ze strony Wielkie żarcie (polecam), odrobinę zmodyfikowanym.


Przepis bierze udział w akcji:

Zielnik Kuchenny 2013



udziec jagnięcy do 2 kg

5 posiekanych ząbków czosnku

1  łyżka soli

2 liście laurowe rozkruszone

4 łyżki czerwonego wina

3 łyżki musztardy sarepskiej

łyżeczka tymianku

łyżeczka imbiru

łyżeczka papryki słodkiej

1/2 łyżeczki pieprzy z kolendrą

2-3 łyżki oleju rzepakowego



 Udziec jagnięcy namaczamy na godzinę w zimnej wodzie z solą. Wyjmujemy, odcinamy tłuste kawałki i kawałki błony. Ze wszystkich składników przygotowujemy marynatę, dokładnie wcieramy w udziec, wkładamy do blaszanej miski, przykrywamy pokrywką i odstawiamy do lodówki lub w chłodne miejsce na 2 dni. Potem wrzucamy do rękawa do pieczenia, nakłuwamy rękaw igłą (aby nie pękł w wysokiej temperaturze), pieczemy przez 10 minut w 220 stopniach, a potem w temp 180 stopni przez 2 godziny.



Sos z pieczenia warto zachować, zagęścic, jeśli wyszedł za aromatyczny dodać wody i potem zagęścić - będzie pyszny sosik do polania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...